maandag 3 februari 2014

Crispy cruesli



Na het sporten heb je koolhydraten en eiwitten nodig om je lichaam snel te laten herstellen. Hoe beter je herstelt, hoe sterker je wordt en hoe meer training je de keer daarna aankan. Het is goed om niet later dan een half uur na je inspanning dit tot je te nemen. En wat ik dan lekker vind? Kwark met een banaan of met zelfgemaakte cruesli. Normaal staat cruesli stijf van de suiker maar met mijn eigen gemaakte cruesli eet ik gezond en nog lekker ook.

Zo maak je het:
Doe een flinke hand walnoten (of andere noten) met de havervlokken in de keukenmachine en maal dit tot grove stukjes. Voeg daar twee handjes gedroogde vruchten aan toe zoals rozijnen en goji bessen. Voor de afwisseling doe ik er wel eens kokosrasp of kaneel doorheen. Dus varieer zo veel je wilt. Aan het laatst doe je de olijfolie en het water erbij. Mix alles nog even kort door elkaar. Vind je het nog niet plakkerig genoeg, voeg dan meer water toe. 
Leg een laag cruesli van ong. een halve centimeter dik op een bakplaat en doe er de honing over. Zet het voor 30 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden, tot de cruesli lekker licht bruin is. Laat het daarna op de plaat afkoelen. Ik weet dat het moeilijk is om niet al van te snoepen maar kom er nog niet aan. Als het afgekoeld is, krijg je namelijk kleine brokjes. Doe de crispy cruesli in een weckpot en smullen maar!

Wat heb je nodig:
Flinke hand walnoten (of andere noten)
250 gr. havervlokken
Twee handjes rozijnen en/of ander gedroogd fruit.
1 el olijfolie
2 el honing
3el water
Bakplaat en een oven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten